justmejustnow

Alla inlägg under april 2011

Av justmejustnow - 28 april 2011 07:30

Jag har blivit ombedd att lägga ut magbild.

Hmm, ja det kan jag väl. Bara man förstår att det jag själv ser, det andra ser, och det som syns på min kamera verkar vara tre helt olika storlekar. Men men...

 

(magen med en veckas mellanrum)


Ja, som jag redan berättat så sa det ju poff efter att magen fram till vecka 20 knappt växte nåt alls. Nu ser jag ut som på bild 2, men just på bilderna ser ju skillnaden fjantigt liten ut. Kanske är det också så? :S Hmm, men både jag själv och dom som träffat mig är ju faktiskt chockade över hur fort det gått helt plötsligt. Så man måste nog se live om man ska förstå. :)

Om magen tänkt fortsätta i den här nya takten varje vecka så vill jag inte veta hur jag kommer att se ut vid förlossning. :O

Av justmejustnow - 24 april 2011 21:00

vecka 21

graviditetssymptom: hård i magen/förstoppning, foglossning, domnad hand, nästäppa, ökade flytningar, lite illamående och så veckans: ökad/mörkare behåring

vikt: 70,8kg hos BM 19april (v20+1)

särskilda graviditetshändelser: tar bort denna rubrik, skriver ju ändå aldrig nåt :)

motion/träning: onsdag cykla 35min, torsdag crosstrainern 20min, fredag cykla 53min, lördag cykla 65min, söndag cykla 40min


Jag trodde att jag hade rört mig mer under veckan, men nu när jag ser det svart på vitt så var det visst inte så mycket. :) Jag är iaf så glad att jag kan cykla, får inte alls så ont som jag får av 50meters gående. Möjligen lite ont i ryggen, men det är absolut inget som stör än så länge iaf. :)

Jag mår annars relativt bra! Men det sa bara pang så blev jag tjock. :O Blir less imellanåt, för jag är så ovan med att ha mage. Har alltid haft breda höfter men också alltid haft smal midja, så det börjar redan kännas obekvämt att magen putar ut och syns så pass som den gör. Gömmer mig ibland i större kläder, men det hjälper ju bara mot synligheten utifrån - inte känslan jag har om att jag är tjock. Magen är ju fortfarande "ivägen". :( Aja, nu har ju kroppen iaf blivit proportionerlig. ;P Nej usch, jag borde inte klaga än. Magen kommer ju bli 4 gånger större innan det är september. :/

Av justmejustnow - 20 april 2011 22:00

Oj så det sparkas i magen!

Först tyckte jag om det, för det är ju ett bevis på att det faktiskt finns nån däri. Men nu mår jag illa när det sparkas. Jo, ibland är det ju mysigt också. Men att det redan känns så tydligt får mig att undra över hur jag kommer att stå ut med detta sparkande framöver då det bara lär bli hårdare och hårdare? :O


Jag var så nöjd när jag gick från barnmorskan igår!

Hjärtljuden lät perfekt, och vågen skrämde mig inte särskilt mycket. :)

Sen inskrivningen (gravidvecka 12) har jag gått upp 2kg och för mig är det helt okej. Har känt mig jättefet efter förra veckans plötsliga "magpoff" och trodde väl att jag kanske låg på +5kg, men icke. Jag ligger ju tillochmed UNDER den allmänna viktkurvan. Men det är jag glad över, vill ju helst vänta med alla kilon så länge som möjligt. :)

 

Nu är jag iaf halvvägs, woho! Förbi vecka 20. Yes, BARA hälften kvar nu.. ;)

Av justmejustnow - 17 april 2011 23:00

Japp, jag fick snabbt äta upp mina ord precis som jag skrev i måndags.

Under veckan har det nämligen mer eller mindre sagt poff. Kameran erkänner att jag inte är smal om midjan längre. :)


vecka 20

graviditetssymptom: hård i magen/förstoppning, foglossning (men endast ont när jag gått för fort, för länge etc), dragningar i livmodern, domningar i handen, nästäppa, "olustkänslan" jag berättade om förra veckan (för jag gissar att den har med graviditeten att göra)

vikt: 70,5kg (snart börjar vikten flyga iväg, jag bara väntar..)

särskilda graviditetshändelser: -

motion/träning: tisdag crosstrainern 30min, onsdag gymcykeln 30min, torsdag crosstrainern 30min, fredag cykla 50min, söndag cykla 45min.


Ååh vad skönt att ha rört på sig under veckan! Jag är så glad att kunna använda cykeln på gymmet och min crosstrainer utan att få ont nånstans, samt att jag nu då kunnat börja cykla ute eftersom vägarna blivit bara. Helt uuunderbart! Jag tycker tyvärr att cykling är skittråkigt jämfört med att gå eller springa, men nu har jag ju alternativ till att röra på mig så just nu är cykling jättehärligt! :D Lyckligare tjej får man leta efter! Ja, apropå det så fick jag i helgen tillbaka den där jobbiga olustkänslan som jag försökte berätta om förra veckan. Den dök upp några timmar under lördagseftermiddagen/-kvällen, och jag vet inte vad det är för nåt eller hur jag blir av med det. Kanske saknade jag karln min? Haha, kan det vara så fjantigt? För jag har bara fått känslan när han varit borta. :S Konstigt.


Sen nyår så har jag inte ätit mycket godis. Skräpmaten har minskat också. Visserligen var jag ju illamående fram till graviditetsvecka 13 (slutet av februari), men jag har inte heller senare haft nåt särskilt sug efter sånt. Jag som älskar kladdkaka har inte känt för kladdkaka på flera månader. Detta är ju jättebra, så jag tycker inte att det gör nåt att jag i helgen ätit så mycket. Men jag känner mig jätteäcklig. Dels så åt vi kebab till middag idag plus att jag svullat i mig massa godis ikväll (som jag köpte i fredags för jag trodde att jag var sugen då, men det var jag visst inte), och dels så åt jag mycket igår när jag var hemma hos mams och paps. (Fick god middag där, så jag åt jääättemycket. Sedan glass senare på kvällen fastän jag fortfarande var mätt av middan.) Ställde mig på vågen innan läggdags igår och oj vad jag hade gått upp under dagens ätande. haha. Men imorse vägde jag som vanligt igen. Känns likadant nu, nästan så att magen är sprickfärdig. :) Men ändå ska jag prompt äta upp de sista godisarna bara för att! Det bästa med detta är att jag nu tappat suget igen. Behöver nog inge mer godis eller stora portioner mat på ett bra tag nu. Nej nu är jag nöjd! :)

Av justmejustnow - 11 april 2011 22:30

Vecka 20 är kommen, men dagarna känns långa just nu.

En annan tråkig sak är att kameran inte bekräftar det jag själv ser. Tog kort på magen i vecka 6 och nu igen vecka 19. Magen ser ju fortfarande nästan likadan ut!! Jag har hela tiden sagt att jag verkligen INTE längtar tills jag blir tjock, längtar INTE efter den där enorma magen som jämt kommer att vara i vägen.. men nu har jag ju snart kommit halvvägs och trodde väl kanske ändå att det skulle vara större skillnad på bild än vad det är. :( Aja, jag vet ju att den kommer. Detta är bara lugnet före stormen, hehe. Jag lär få äta upp mina ord, sannerligen!


 När magen är uppsvälld så tycker jag att jag ser jättegravid ut, men när den är som vanligt så putar den inte ut mer än för 14 veckor sedan.

Av justmejustnow - 10 april 2011 19:00

vecka 19

graviditetssymptom: foglossning, hård i magen/förstoppad, värk i livmodern, domningar i handen, lite halsbränna och nästäppa, huvudvärk (fast behöver ju inte ha med graviditeten att göra) samt veckans nya: humörsvängningar?

vikt: 70,2kg

särskilda graviditetshändelser: -

motion/träning: Blev aldrig nåt. Testade crosstrainern 15min i fredags bara. (fast det var en rätt så jobbig kvart!)


Att jag listat humörsvängningar med ett frågetecken tänkte jag förklara på nåt sätt. Efter att bara känt mig konstant lycklig senaste tiden, fick jag igår helt plötsligt en känsla av rastlöshet blandat med nån slags olustkänsla eller hur man ska säga. Detta blev jag irriterad och lättretlig utav. Usch vilken jobbig/konstig känsla! Det hade varit en annan sak om jag haft sån där pms-surhet, men nu förstod jag inte ens själv vad jag var. Var jag sur? arg? trött? ledsen? Nej det var en annan konstig och ledsam känsla. ALDRIG känt så förr! Skitskumt! Men det var väl en typisk graviditetskänsla. Nu är jag iaf sådär glad och lycklig igen! :)

Av justmejustnow - 9 april 2011 07:00

Snart inne i vecka 20, och snart alltså halvvägs. Ja tiden går fort när man har roligt! Och nu är jag inne i det där skedet då man mår så himla bra, iaf jag. Jag måste ta tillvara på den här tiden, för vem vet hur grinig jag kan bli i sommar när jag är stor & tung och det är typ 30 grader ute..?! ;P

Igår testade jag crosstrainern 15min, och jag fick inte ont! yey! :D Kändes som att jag blev lite "trött" i ryggen, men inget obehagligt alls. Förhoppningsvis är detta något som jag kan göra hädanefter också. Ska upp på den igen så snart som möjligt och testa en längre sväng, 30min. Men idag är det motionscykeln som gäller, ska strax gå ut till gymmet. Cykling är ju också en sak som bäckenfogarna verkar behärska, och jag hoppas det funkar så länge som möjligt så jag kan cykla ute nu i vår/sommar. Kommer dock inte våga mig på att cykla i backar, så det får bli hundra varv runt kvarteret istället, hehe. ;)

Av justmejustnow - 6 april 2011 17:30

Våren kommer, fler och fler tar sig ut på vägarna och springer

och själv kan man inte ens ta en liten jävla promenad när det är fint väder!

Nej jag skulle ju inte klaga på foglossningen längre och jag börjar väl vänja mig vid att inte kunna träna, men när solen kommer fram så kommer även alla förträngda tankar fram igen. Snart är det sommar, och den pågår i flera månader. Men inte en enda dag under dessa månader lär jag kunna motionera problemfritt och det gör mig så deppig redan nu. Och jag blir så arg när nån säger "Ja men tänk på vad du får i höst istället! Då kommer allt att vara värt det!" Men va, ärligt??!! NÄE! Klart jag tänker på det, men det hjälper väl inte mig nu!? Jag vet, det hjälper inte att klaga och må dåligt av det heller, men jag vill ändå skriva av mig frustrationen och tycka lite synd om mig själv. Givetvis försöker jag ändra denna inställning.

Detta är för övrigt det enda jag är deppig över, allt annat är ett enda lyckorus! :)

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards