justmejustnow

Alla inlägg under juli 2013

Av justmejustnow - 4 juli 2013 10:00

Lagom till midsommar tog vi semester här i lilla familjen. Inge mer jobb, skola eller dagis förrän mitten av augusti. Det som är bra med semester är inte att man kan "göra ingenting", utan att man kan göra massor. Exempelvis saker man inte tar sig för i vanliga fall för att man måste hålla på en lång tid kan man nu få gjort på en dag eller två. Vi har nu t.ex en nymålad och fräsch klädkammare med (snart) riktigt hyllsystem istället för alldeles för många saker i ett alldeles för litet rum, instuvade utan någon ordning alls. Jag som älskar ordning, kommer att älska klädkammaren när allt är på plats.


Apropå midsommar så spenderades den med min stora familj "ā la päronen Karlsson", fast hos min syster. Knytkalas, brännboll, kurragömma och musiktävling - man har många bra fördelar med att vara en stor familj. ;)


Ca en vecka efter midsommar var det dags för ännu ett kalas - svågern fyllde 30! Det firades med "vuxenfest" i deras nya hus. In i det sista trodde jag inte att jag kunde släppa Hugo, men så fick jag lite skuldkänslor över att inte kunna närvara på festen så världens snällaste mamma och pappa fick vakta min sovande älskling medan jag och Mannen kunde få ha lite trevligt några timmar. :)


För övrigt har semesterdagarna gått rätt fort, men ååh vad härligt det är när man hinner göra lite saker!

En dag såg t.ex ut såhär: Innelek, utelek, hälsade på i Furulid, spelade kubb och åt lunch, körde iväg garderob, lade golv, vagnpromenad och en timmes tennis (medan Hugo sov i vagnen), cykeltur och så klippte jag Hugo för första gången i hans liv. Ja, alla klagade ju på att han var så långhårig så nu har han ojämn pottfrisyr istället. Så går det när man är liten och mamma är för snål för riktig frisör. 

 

Inga bilder denna gång, men lovar jag till nästa vecka så har jag några dagar på mig. Hej så länge!

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards