justmejustnow

Alla inlägg under november 2013

Av justmejustnow - 19 november 2013 20:45

Jag insåg att det kommer bli en tung månad innan jul då jag öppnade kursinnehållet och upptäckte den enorma ordmängden under varje rubrik, och rubrikerna är måååånga! PER AVSNITT! Och som grädde på moset är detta en kurs som inte passar mig alls, jag förstår ingenting av sånt - och är inte särskilt intresserad av att lära mig heller. Men den är obligatorisk att läsa som förkunskap till vissa andra kurser. 

Nä usch och fy, suck och stön. Nu blev jag aningens deppig (läs jätte!).. 

Men desto bättre planerar jag att må när jag får julledigt. Wiho! :)

 

NU är det fotboll på teven, som man tydligen bör se samtidigt som man äter chips och skriker (för enligt facebook ska många andra det..).

 

ciao.

Av justmejustnow - 15 november 2013 17:00

Han börjar bli stor, min Hugo.


Han har börjat ställa frågor om allt, jag ska ofta svara på saker som "e de?", "gö nu?", eller bara ett "ja?" som antingen betyder att han vill veta mera eller att han inte hörde vad jag sa första gången. Frågvis redan nu, lär nog hänvisa till google så fort jag lärt honom stava.. ;)


Han leker gärna själv, oftast med alla sina tusen bilar. Dom ska in och ut ur "garaget" (ett dockhus), åka på stora lastbilsflaket eller bara parkeras på fina rader. Jag brukar fråga om vi ska leka tillsammans, om mamma får vara med, men många gånger får jag ett nej. Sätter jag mig bredvid honom utan att fråga så får jag ibland höra "gå". Och nåde mig om jag försöker låna någon av bilarna, då viftar han med fingret åt mig. Gullunge. :)

Men ibland går han med på att mamma får vara med, då leker vi låtsasmiddag, ritar eller något annat. Bilarna har han nog gärna för sig själv. Eller möjligen att pappa får vara med, tydligen är pappa roligare att leka med. :) 


Han är fortfarande duktig på att plocka undan efter sig, men ibland kommer trotset ivägen och då får mamma städa själv. :)


..och orsaken till att jag kan sitta här en sväng och skriva detta inlägg är att jag just fick ännu ett nej till lek. :/


ciao.

Av justmejustnow - 13 november 2013 21:00

Oj nu var det längesen. Senast jag skrev var alltså sista oktober..

Ja, sedan dess har vi varit på det årliga halloweenpartyt med min familj. Trevligt sällskap, god mat och skräckfilm. Alla mer eller mindre utklädda. (Gruppbilder från de tre senaste åren syns i inlägget under detta. Hur snygga som helst!) Min stora roliga familj är bra på att fira högtider. :)

 

Lilla familjen, halloween 2013: fr.h Pippi Långstrump, Björnbuse, Skol-toalettvägg.


("Väggen" har kommentarer på "kaklet", spegel runt halsen och en pappersrulle runt midjan.

Denna tonårs-toaletthumor var jag tydligen ensam om.. jag tyckte det var SKITkul.) 


Ja, sedan åkte Mannen bort mån-fre, jag och Hugo saknade honom så mycket. När han kom hem var det som i en film - en taxi stannade framför oss på vägen, och ut kom en snygg militär! OMG, jag höll på att tappa andan. På riktigt. :)

Vi passade på att åka och mysa på badhuset när Mannen var hemma över helgen, för när söndagseftermiddagen kom så var det dags för honom att åka igen. :( Denna gång ska han vara borta längre, och när han åkte var det som på film igen. Fast en skitdålig film. Militären kliver in i taxin och åker iväg. Alla gråter. The end.

Så nu längtar vi efter honom jättemycket!! Men tiden går nog fort, vips så är han hemma igen så vi kan busa och mysa hela familjen. :)


Ja, det var väl allt för denna gång. Nu ska jag se Grey's Anatomy. Detta är den enda timmen under veckan då jag sitter klistrad framför teven så var god stör ej. ;)


ciao

Av justmejustnow - 13 november 2013 20:45

2013

2012

2011

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards