justmejustnow

Alla inlägg under april 2013

Av justmejustnow - 10 april 2013 22:00

Jag tänkte gå och lägga mig igen efter att Mannen och Hugo åkt imorse, men pluggade några timmar istället. Men kl 10 gick ögonen i kors så jag sov ett par timmar. Sedan pluggade jag parallellt med att göra diverse husliga uppgifter tills klockan närmade sig 15:00. Då skulle vi nämligen på begravningsbyrån. Usch, bara själva ordet är jobbigt.

Men det är först när vi sitter där som det verkligen går upp för mig: Vårt barn ska begravas. Och med ens gör det så ont i hjärtat att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men jag håller känslorna och tårarna inom mig och rör inte en fena. En kvart senare går vi ut därifrån och då är allt klart. Bara sådär. Nu tar begravningsbyrån hand om resten, och vi behöver inte tänka på nånting mer. Det känns overkligt, och hemskt. Som om vi avslutar ett kapitel. Ett kapitel som aldrig hann börja. Kanske är det därför jag inte förstår det..

Av justmejustnow - 2 april 2013 12:00

Idag ska jag alltså ha blivit ännu ett år äldre? Det märks då inte.. ;P


Skämt åsido: "Ett år närmare döden" har jag hört folk skämta om att man är när man fyllt år, men själv kan jag nog aldrig mer uttrycka mig så - inte nu när jag insett att man faktiskt kan dö innan man ens fötts.

Hmm nej, det går väl inte att undgå att detta fortfarande är jobbigt på ett bittert sätt. Det tär på mig lite varje dag, men jag hoppas att min saknad snart går över till något bättre än detta.


För övrigt var påsken helt okej, bortsett från en dag då jag verkligen bara ville dra täcket över huvudet - vilket jag tyvärr också gjorde, eller iallafall stor del av dagen. När jag klev upp ett par timmar efter lunch kändes det bättre i hjärtat. Jag hade ju dessutom hunnit sova ut så jag fick ju lyxen att vara pigg resten av dagen vilket inte händer så ofta.

Men nu är det skönt med vardag igen, fast liiite stressigt. Eftersom jag struntade i att plugga i påsk så ligger jag nu lite efter igen. Dessutom får jag inte behålla boken tills kursen är slut vilket gör mig ännu mer stressad för det betyder att jag egentligen ligger rätt så pyrt till. Men jag får väl klara mig utan boken och istället förlita mig på endast studieguiden då.. :S

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards