justmejustnow

Alla inlägg under augusti 2013

Av justmejustnow - 30 augusti 2013 22:00

 

Hugos dag började med soffmys och paket från mamma och pappa...

(Barns minspel är förresten så himla kul att se. Svårt att få med på bild dock.)

Först chock, SEN glädje.

 

Får inte upp, blir frustrerad.          Tålamodet tryter trots hjälp från pappa.

 

Stolt.                                             "Min"

 

Sedan skulle busen till dagis, och mamman hämta ut paket...

 

Efter dagis var det dags för födelsedagsfirande, på badet...

"Pappa, den! Wiiii!" (Hugos sätt att säga "jag vill åka vattenrutschkana")

Stooor rutschkana. Wiiiiiiiiiiii

Matpaus. Ja, födelsedagsmiddagen blev storsjöbadets pannkakor med sylt och mjukglass.

Pannkaka är en av Hugos favoriter. Men glassen ville han inte ha, så den fick mamma och pappa. :O

Flyta är roligt.                                Simma också.                               Nöjd kille på väg hem.

 

Hemma väntade visst fler paket...

...från dagis,                                  och paketen från posten.

  

Härliga målargrejor och självgående lok till tågrälsen!

 

Av justmejustnow - 30 augusti 2013 08:00

                

                

Av justmejustnow - 25 augusti 2013 22:00

Igår kväll var vi på besök hos Mannens arbetskamrat, som också har sin jämnårige son på Hugos dagis. Grabbarna lekte bra tillsammans, och vi fick god middag + efterrätt. En riktigt bra kväll med andra ord! :)

Det var planerat för en liten fotbollsmatch också, men tiden rann iväg och liten Hugo skulle hem och sova. Han kom i säng en timme senare än vanligt, och klev faktiskt inte upp förrän 08:20 imorse - tre timmar senare än hur resten av veckan sett ut! Visserligen vaknade han även imorse redan runt 05, men somnade genast om då jag la mig med honom i soffan.

inflik: Det negativa med att tidigt lära sitt barn att sova i egen säng är att det vänjer sig vid all plats det får, så när man nån gång vill ha det bredvid sig så får man själv ingen sömn eftersom det ska bökas runt som sjutton!


Idag skulle ha varit en vilodag då jag bland annat haft 5 joggingpass denna vecka - inte ett enda steg hade jag tänkt ta. Men så ville jag gärna se systerdöttrarnas fotbollsmatch här i stan så Hugo fick ta sin lunchvila i vagnen, och själv promenerade jag (och Mannen) 75min med tunga ben. När vi kom hem ringde brorsan och ville spela tennis, och jag drog glatt på mig skorna igen (för det är något jag längtat efter länge!) för ytterligare 40minuters motion. Söndagen blev därmed dagen med flest träningsminuter denna vecka, dvs helt tvärtemot vad jag tänkt mig. Men det gör inget, det var ju inte så hög intensitet. Dessutom kommer det en dag imorgon också; första pluggdagen för hösten - och det passar bra att ha en lugn förstadag med bok och dator utan att ha dåligt samvete över att behöva hinna ut och springa.. :)


ciao

Av justmejustnow - 22 augusti 2013 20:00

Nästa fredag fyller Hugo TVÅ ÅR! Tänk att det är så längesen busungen föddes.. :O

Jag vet att det finns någon som fortfarande undrar vad Hugo skulle vilja ha i present, så jag skriver nu bara upp saker som vi vet att han skulle gilla:

- målarfärger och penslar,

- pärlplattor (med större pärlor för 2år+) eller annat "sitta still-pyssel"

- dammsugare (så han kan hjälpa mamma)

- doktor-kit med stetoskop

- låtande polisstation med tillhörande polisbil och polishelikopter

- något slags bilgarage

- småbilar (han har massor, men för varenda han får blir han så glad - bilar är det bästa han vet!)


i klädstorlek är han uppe på 98, ifall sånt skulle vara roligare att köpa.


Men han har redan allt han behöver, så till övriga nära och kära som läser detta: känn inte att man måste ge honom nånting. Kom och hälsa på, eller skypa så blir han glad! ;)


ciao


      

Av justmejustnow - 21 augusti 2013 20:00

Jag har egentligen ingenting att skriva idag, förutom att jag funderar på att strunta i att läsa boken jag började på igår. Den har fått priser, lovord och allt som heter skryt men bokspråket är inte alls det jag tycker om att läsa, och faktiskt har den inte börjat särskilt bra. Och så är jag nog inte tillräckligt intresserad av kvinnoporr för att orka fortsätta. Men jag ska läsa liiite till först, för att se om jag ändrar mig..


ciao

Av justmejustnow - 20 augusti 2013 21:00

Idag följde Hugos kusin Kevin med oss hem efter dagis, vi hann äta mellis och spela lite fotboll innan syrran kom och hämtade honom. Fast det var mest jag och Kevin som spelade, Hugo sprang omkring och apade sig, tittade och skrek på grävmaskiner och var på lekplatsen.

Det går förresten jättebra för Hugo på dagis, "han leker, äter, skiter och sover bra" säger fröken. Han är en riktig "doer"..

Kevin tar det lite försiktigare, vilket inte är så konstigt. Han är ju lite äldre och då kan det vara svårare att ta för sig. Nytt ställe, nya barn och nya fröknar - men han gör sitt bästa och det gör han riktigt bra. - Bara så att du vet Majja! ;)


Nej nu ska jag börja på en ny bok, "Femtio nyanser av honom" - som jag tydligen verkar vara sist i världen med att läsa..


ciao

Av justmejustnow - 19 augusti 2013 20:00

Herregud, sex inlägg på en vecka - DET var inte dåligt va!? Vågar man påstå att jag kommit igång med bloggandet? ;P


Jag börjar plugga igen nästa vecka är det tänkt, så denna vecka går Hugo bara 25timmar på dagis (dvs 9-14 alla dagar). Jag har alltså 5 oplanerade timmar helt för mig själv på dagarna, vilken lyx kan man tycka. Men jag tycker liksom inte att det är så skoj egentligen. Idag satt jag mest och väntade på att klockan skulle bli två så jag fick hämta Hugo. :)

Fast 12:30 fick jag nog, tänkte att nu jäklar är det dags att sluta vara lat, ut och rör på arslet innan Hugo ska hämtas. Så en joggingrunda på nästan timmen blev det. Jag önskar att jag från och med nästa vecka kunde ta en runda direkt på morgonen efter att ha lämnat Hugo, men så får man väl inte göra gissar jag. Barnet ska ju endast vara på dagis under studie-/arbetstiden... :S


Hugo gick förresten hela vägen hem från dagis idag, apropå ingenting. Kanske inget att skryta om, kan man tycka, men alla som känner Hugo vet att han är en vilde som alltid vill springa iväg. Men idag höll han mig i handen och gick så fint. :)


Nu är jag trött i kropp och knopp, och väntar på att min älskling ska komma hem från gymmet så att man hinner gosa lite innan läggdags. :)


ciao

Av justmejustnow - 18 augusti 2013 22:00

Vandringskängor på idag igen. En tur runt Andersön blev dagens enda motion, en 75minuters promenad på stigen. För övrigt var det en trött och seg dag för min del, hade helst inte velat kliva upp alls.

Jag sover för övrigt fortfarande otroligt dåligt på nätterna, aldrig mer än 2 timmar i sträck. Och jag kan aldrig somna när jag vill och försöker.


Idag blev det läggdags tidigt, Mannen gick just och la sig och jag ska också försöka sova snart (men ni förstår ju då hur det kommer att gå). Ska bara läsa i min spännande bok först.


ciao

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards