justmejustnow

Alla inlägg under oktober 2012

Av justmejustnow - 26 oktober 2012 11:30

Jag och mamma har just ätit lunch, fiskpinnar och potatismos. Mamma hälsar att hon vet att det är tråkig mat, men jag tycker det är jättegott! Remouladsås var inge gott, så den fick mamma äta själv. Ärtor, majs och paprika fick jag till maten, men dom var bara kul att äta så länge jag fick äta dem hela. När mamma märkte att jag knappt tuggade grönsakerna så envisades hon med att mosa dem istället. Då ville jag inte ha mer.

Igår fick jag förresten lax och potatis till lunch. Till middag åt vi köttbullar och makaroner. Mamma gjorde brunsåsen som du lärt henne, och jag tyckte den var helt okej. Jag åt lika stor portion som mamma.


Nu efter lunch hade mamma lovat att jag skulle få gå ut och leka, men nu säger hon att det börjat blåsa sådär igen, som igår, och då vill hon inte vara ute! Men jag hoppas jag får gå ut senare idag. Jag vet iaf att mamma behöver gå till affären, så ut ska vi hursomhelst. :)


Igår sov jag ingenting på dagen, men jag var så snäll mot mamma och höll mig på gott humör ändå. Idag sov jag bara 30min före lunch, men om jag får gå ut och leka kanske jag sover bättre på eftermiddagen.


Hoppas din resa går bra pappa, och att vi kan skypa senare idag! puss

 

Av justmejustnow - 26 oktober 2012 09:30

Denna gräsänkeperiod har inte börjat särkilt bra.

För det första var det igår flurväder (kall snöblåst) så ute ville man inte vara. Och vi missade bussen ner till stan då vi tänkte gå på öppna förskolan, och vi ville inte gärna vänta på nästa buss i det där vädret. Så vi blev inne hela dagen, Hugo hade nog lite tråkigt och vägrade dessutom sova under dagen. Trots det var han inte särskilt trött och grinig, men allt kan inte ha stått rätt till för jag bytte minst 8 bajsblöjor igår, det är måånga fler än vanligt under ett dygn. Vissa tror kanske att det kan vara nån bacill, andra kanske tycker det låter som att det är tänder på g? Hursomhelst ringer jag doktorn om detta tänker fortsätta idag.

För att fortsätta klaga så vaknade jag inatt och hade ont i halsen. "NEEEJ, jag får inte bli sjuuk! Då kan jag inte spela match på lördag!!" var det första jag tänkte. Men nu känner jag inte av det längre. Dock kommer inte sånt där utan anledning, så jag gissar på att jag håller på att bli sjuk och vad vore mer typiskt än att jag lär missa matchen imorn ändå? :(

Hugo vaknade före 06:00 imorse, och jag fick honom inte att somna om. Han låg visserligen tyst och snällt ända till 07:00 så att jag kunde ligga lite längre, men sov gjorde han inte. Så nu är han lite grinig, och vi som skulle på kyrkis får nog skippa det för Hugo måste sova.. :(


Nej, så det har inte börjat särskilt bra det här. Det lär väl bli så att Hugo står och gnäller hela dagarna på mamma som inte orkar göra nånting alls för att hon blivit sjuk. :(

Av justmejustnow - 25 oktober 2012 09:30

Å nej, undra om det är separationsångesten som börjar visa av sig hos Hugo? Han har börjat ta mig i handen när vi går nånstans här hemma. Han släpper när han hittar nåt att leka med, men just att han tar min hand och håller i den medan vi går är lite "oroväckande" eller hur jag ska beskriva det. Men det är gulligt också. Och kanske betyder det ingenting heller..


Efter en mysig familjefrukost nu imorse var det dags. Hugo vinkade till pappa i flygtaxin och drog en lång suck, som om han visste att pappa ska åka långt bort och vara borta länge. Usch, nu blev det lite jobbigt faktiskt.. :(

Det kommer ju såklart att gå jättebra, det är i princip bara ett par timmar på kvällarna som blir annorlunda. Ja förutom helgen då, den kan bli lång.. Men vi kommer att skypa med pappa varje dag. Och det är ju faktiskt inte så många dagar tills han kommer hem igen. Det trista är nog att jag helt enkelt inte kan få tag på honom när jag vill. :P

Av justmejustnow - 24 oktober 2012 19:15

Pojken sover och Mannen åkte iväg på innebandyträning. Då passar jag såklart på att sitta här.

Idag har vi varit och handlat så att jag och Hugo har mat att laga medan Mannen är borta och jobbar.

Usch, gillar inte när han är borta så länge. Och så långt bort även; andra sidan jorden för sjutton! Men vi ska se till att ha saker att göra så att dagarna går fort.

Till helgen är det ju t.ex innebandymatcher, både att se på och att själv spela (lördag 11:00 ATS). 

Helgen därpå ska vi fira halloween med min stora feta grekis.... neje, med "Karlsson-släkten" ;)

Under veckorna ska vi ta oss iväg på öppna förskolan, både i stan och utanför. Sen ska vi försöka ta en långpromenad varje dag (om Hugo och vädret tillåter), vi har varit riktigt lata ett tag nu. Måste verkligen gå igång igen, jag har tränat alldeles för dåligt och ätit för "bra" - nej, vågen ljuger tyvärr inte. Usch! :(


Här är några bilder från öppna förskolan igår:

 

                                 

Av justmejustnow - 23 oktober 2012 07:00

Ja, det finns bra och det finns dåliga nätter. Men det är för att man själv inte går och lägger sig i tid eller för att man vaknar ofta och har svårt att somna om. För Hugo ser ju de flesta nätter likadana ut. Han vaknar kort nån gång mellan 04:30 och 05:30 och vi ger lite välling för att han ska sova en stund till, vaknar sedan igen mellan 06 och 07.

Nu imorse t.ex fick han välling 04:30 och slocknade, vaknade sedan 06:45 igen. Och jag vet INTE varför jag känner mig rätt så utvilad idag, för jag somnade inte förrän efter tolv inatt. Jag måste lägga mig 22:00 egentligen, men varför är det så svårt??


Det går dåligt med bloggandet. Ja, jag tycker liksom inte att det är så roligt. Dessutom skriver jag ju samma sak varje gång; "Hugo är så snäll, nu kan Hugo det och det, men inte det." osv. Ja vi får se om jag kan bli roligare framöver..


Idag ska vi på öppna förskolan, som vanligt fast ändå inte. ;) Men först frukost och lite bus. hej svejs!

Av justmejustnow - 15 oktober 2012 21:00








Inne bra men ute bäst

 

Lek i leksakslådan:                                       Lek i mjukisdjurs-lådan:

 

Bus med kameran:                                       Mina killar:

  

Såhär kollar han på tv:                    Dansar med pappas t-shirt:

  

Min finaste!

 


Av justmejustnow - 11 oktober 2012 19:30

Usch så grinig jag var imorse. Jag är förjävlig på morgnarna, och ännu värre om jag sovit dåligt. ;P Men efter nio har det rättat till sig. Tur det, annars skulle nog Hugo inte gillat sin mamma särskilt mycket. Än värre är det om Hugo inte är på sitt allra bästa humör på morgonen, då är vi två surisar som försöker överleva tills det är frukost. Efter den brukar det bli lugnt igen. Mannen har humör han också, ja vi är ju verkligen en härligt glad familj - men inte före sju! hahaha


Igår hälsade vi på hos två förskolor, imorn kollar vi in en tredje. Tanken är att få in Hugo redan nu i oktober, men annars väntar vi till januari som tidigare planerat. Vi vill hitta den rätta känslan, men ett av våra tidigare alternativ blev vi igår besvikna på, så nu hoppas vi på en riktigt bra känsla så vi kan bestämma oss "lite fort". Kan vi inte det så tar vi det ju i januari då.


Igår hade Jag dessutom tid hos tandläkaren. Liiite skämmigt är det ju alltid, eftersom man är en sån slarver med tandborstningen. :( Men det såg bra ut, inget att klaga på. Jag tappade hakan. Och hör och häpna; då är det ändå fleera år sedan jag var iväg sist! :O


Idag var vi på öppna förskolan några timmar, vi var så länge att det till slut bara var vi kvar haha. :) Men det struntade Hugo i, han gick som vanligt omkring och pratade med sig själv och med personalen, han röjde och härjade, spred alla leksaker runt sig och skulle med jämna mellanrum klättra upp i trappan och sätta sig och dingla med benen. Han åt sitt mellanmål jätteduktigt. Han - som i vanliga fall slänger i sig maten, vägrar tugga och sätter i halsen - roffade idag åt sig mackan innan jag hann märka det, MEN åt jättefint. Mellan varje tugga la han ner mackan på bordet, tuggade lite och drack lite vatten. Det gick dock fortare mot slutet, då skulle allt större bitar in i munnen. Men det ser bättre ut än förut iaf. Glad mamma! :)


Det blev långt mellan sovstunderna idag, kanske var det orsaken till att Hugo var grinig mellan fem och sju ikväll.. Och inte var han då lika intresserad av att gå och lägga sig som han brukar. Men en kvart efter jag la honom var det tyst. Inte så illa ändå. De två griniga timmarna innan var då betydligt tråkigare isf.

Meeeen jag ska inte klaga. Det finns dom som har det jobbigt på riktigt, vissa har ett helvete med läggningen. Vi har ju länge varit riktigt bortskämda med den biten..!

Av justmejustnow - 7 oktober 2012 20:00

I torsdags var vi med Malin och Hampus på öppna förskolan. Hugo hann bara komma ner från vagnen så sprang han iväg. Han gillar att vara där och springa omkring, leka och prata med alla. 2,5timmar var vi där och inte en enda gång behövde han mamma. Han sträckte tillochmed upp händerna och ville upp till en i personalen.

Därav rubriken. Vi har nämligen möjlighet att skola in honom på förskolan redan nu även om vi varit inställda på 2013. Men det vore bra dels för mig och mina studier och dels för Hugo så att han blir rättvist aktiverad och utvecklad, för just nu har han ibland ganska tråkigt med mamma på dagarna. Och efter vad han visat så verkar han redo för han är väldigt social och inte så mammig, har bra rutiner och klarar av att äta själv m.m Kanske har vi den där typiska separationsångest-perioden framför oss och bör vänta, men är det ändå inte bäst att få in honom redan nu och ta det som det kommer..? Ja, vi ska iaf på de aktuella förskolorna och prata lite till veckan, sen får vi väl se hur vi funderar efteråt.


Igår hade Mannens lag match, derby. Vinst - "såklart", skulle jag vilja skriva - men ändå inte helt okej match. Dom kunde ha släppt in färre och kanske själva gjort fler. Matchen slutade iaf 12-7. Jamen derbyn brukar ju bli målrika, och faktiskt inte alltid så lätta att tippa rätt på.. ;)


Efter matchen åkte vi hem och packade ihop oss för en övernattning i Hoverberg. Hugo gillade verkligen att vara hos momma och moffa, och han var så snäll och go. Han hittade en intressant kökslåda med hundra små grejer att slänga omkring sig, men däremot lät han bli "förbjudna" saker såsom blomkrukor osv. Och så sov han väldigt duktigt, och jag själv sov så j*vla skönt som vanligt där borta. Fattar inte varför det ska behöva vara sån skillnad mot hemma!? :(

Innan vi åkte hem delade Hugo ut puss och kram, sen somnade lilla tröttisen i bilen. Han somnade även extra tidigt här hemma ikväll, och det tog inte många sekunder från att jag lagt ner honom till att han andades tungt.


Hur kommande veckans dagar ser ut vet jag inte riktigt, förutom att jag har ett besök till optikern och ett till tandläkarn. Sen så har vi ju dom där förskolebesöken också. Helgen är till hälften full med innebandy, och under veckan är det träningar varje kväll som vanligt. Sen så blir det väl öppna förskolan minst en dag för mig och Hugo. Oj, det blev rätt många saker ändå. Härligt med mycket att göra! ;)


Nu är det tv innan läggdags. Hejs!

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards