justmejustnow

Alla inlägg under augusti 2012

Av justmejustnow - 28 augusti 2012 09:00

Nej, till pottan har vi fortfarande minst nåt år kvar.

Men - och nu följer kanske inte den gulligaste informationen i världen - Hugo kan visa att han ska göra nr2. Han har nämligen börjat gå ner på huk. hehe. Då skulle sitta på potta kunna vara möjligt..

Ja, för den som inte äcklades av detta kan det vara gulligt faktiskt. :)

Av justmejustnow - 18 augusti 2012 19:30

..och min lilla 1-åring springer runt och intresserar sig för alla möjliga leksaker i affärerna.

Här kommer några exempel:

 

Öga-hand-koordination leksaker (T.ex. så har vi redan den med röd "bokram" av följande tre)

  

 

Leka-i-sandlåda-och-i-snö leksaker Denna 60kr på barnens hus vet ja..

 

 

Rosa vattenflaska, fast här var det nog färgen som var mest intressant..

 

 

Pling-plong leksaker, t.ex Xylofoner verkar intressanta

 


Brum-brum-leksaker

  

 

Drag-leksaker (just nu drar Hugo omkring en stekpanna, kanske inte den smidigaste leksaken hehe)

  

 

 

Ljud-och-musik-knapps leksaker är ju alltid roliga

  


I klädväg har han typ stl 80 nu, 86 på pyjamas.



..ifall nån undrar alltså ;)


Av justmejustnow - 16 augusti 2012 20:00

För prick en månad sedan, på klockslaget tillochmed, beklagade jag mig; "lättade på hjärtat" som rubriken hette.

Hugo var inne i nån period då kvällar och nätter var tröttsamma, pluggandet gick dåligt, och träningen lika så.

Men jag skrev också att jag skulle vända på det, och det gjorde jag!

Jag kom igång med träningen, Hugos "period" gick över så nu somnar han snällt och sover bättre, vi kliver inte upp förrän 07(!) på morgnen. 

Och så idag släppte sommarens stora sten från hjärtat - sista dagen på min helveteskurs! Eller den var ju inte så hemsk egentligen, men krångel och ointresse gjorde att jag snabbt sänkte min målsättning och bara tragglade mig igenom veckorna i hopp om att klara mig på examinationen - vilket jag gjorde. Så nu känns det såå sköönt att ha kommit hem från innebandyträningen och veta att jag INTE har plugg som väntar! :)


Nu hoppas jag bara att de sista bitarna faller på plats; att jag kan slappna av och sova riktigt på nätterna, för vi lär ha fler "perioder" som väntar.. ;)

Av justmejustnow - 14 augusti 2012 15:00

Jag har lagt till en ny kategori i högerspalten.

Nu lär det väl inte komma så många inlägg till denna kategori men jag har några saker jag vill bli av med.

Framförallt är det trångt i köksskåpen, så jag tänkte försöka få iväg några saker för att slippa slänga dom.


Bestick i 4-pack, aldrig använda (upptäckte att vi redan hade för många):

 


Stora koppar med tillhörande smörgåsfat:

 


Coca cola-glas:

 


Höga glas:

 

Av justmejustnow - 8 augusti 2012 21:00

  

  

 

   

Av justmejustnow - 4 augusti 2012 19:00

Dagen började lika gråtråkig som gårdagen, men mot kvällen blev himlen blå och nu har det varit varmt och skönt ute. Så jag passade på att sätta Hugo i vagnen och jogga en runda. Det som är bra med att ta med Hugo är att jag då måste hitta/hålla "snacktempo" för att kunna prata med Hugo. Men nu blev det ganska jobbigt så Hugo fick roa sig själv, vilket han också gjorde. Han är alltid så duktig och snäll. (Medans andra skryter så mycket om vad deras barn KAN så skryter jag hellre om hur Hugo ÄR, och det berättar jag ofta!!)


Jag är på upploppet av pluggandet nu, har två veckor kvar. Mannen börjar dock jobba nu på måndag, så vilken tur jag ligger FÖRE i schemat för en gångs skull! ;)


Vi har väl kanske varit lite tråkiga under Mannens semester, inte hittat på så mycket. Nu har ju jag visserligen haft plugg ivägen.. Men vi var ju iaf ner till hälsingland en sväng, samt hälsat på i berg nån sväng (och bl.a spelat bilbingo!). Under yranveckan lunchade lilla familjen nere på stråket några av dagarna. Vi var på kalas hos Lucas som fyllde 4(!)år. Jag lyckades även klämma in en fika med några av "tjejerna" en dag. Efteråt åkte jag karusell med Emma. TVÅ karuseller tillochmed! (Och jag mådde inte dåligt efteråt, wiho! Lite olustig känsla i magen visserligen, men hade absolut kunnat åka de värsta karusellerna som förr i tiden. Tummen upp för det.) Häromdagen lyckades det ju bli superfint väder då Mannen packade in oss i bilen och åkte till Stocke Titt för lunch och fika. Hugo var på sitt bästa humör och sprang omkring i gräset och charmade folk som vanligt. Åååh så härlig eftermiddag! Det var faktiskt första gången under sommaren som jag kunde slappna av flera timmar utan att känna att jag hade plugg som väntade hemma. För jag hade redan varit så duktig att jag knappt hade nåt att plugga. :)


Hugo har börjat kunna somna om på mornarna nu, närmare halv sju kliver han upp. Detta är ju skithärligt, för då har ju tillochmed JAG kunnat kliva upp först. Nån gång. Jag som annars haft sovmorgon typ hela sommarn. Stackars Mannen har varit den som klivit upp med Hugo nästan jämt, när jag sen klivit upp har Mannen fått sova lite till. Men jag hoppas iaf att Hugo fortsätter med detta för nu när Mannen börjar jobba så blir det ju jag som kliver upp med Hugo och då får han gääärna vänta tills efter sex om mamma inte ska vara odräglig hela dan! ;)

Han har även vägrat sova förmiddag nu några dagar. Inte förrän efter lunch har han velat somna. Undra om han är på väg att byta ut sina 2 sovstunder per dag mot bara 1?

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards