justmejustnow

Alla inlägg under oktober 2011

Av justmejustnow - 30 oktober 2011 20:30

Ja idag är Hugo två månader. VA!? :O Tiden går fort när man har roligt.

Jag vet redan att jag snart kommer sakna då han var plutteliten bebis. Han e så mysig nu!

Vi hade lite mys innan vi klev upp idag. :) Tyvärr var natten lite tröttsam. Tror Hugo hade ont i magen, för han lät mycket och kunde inte sova hela tiden. Det blev matning varannan timme istället för var fjärde.

Men vad bra att det hände inatt och inte igår natt då vi sov borta. :)


Dagen har varit lång men trevlig. Fick ett middagserbjudande, så har just kommit hem från syster.

Har även haft storhandling på schemat, samt lite städning och tvättning för Mannens del. Jag och Hugo passade på att ta vagnpromenad hem från affären. Märkte dock att gångavståndet bara var 5min, så vi tog en extra sväng. Blev en 30minuters promenad i raskt tempo.

Speciellt för idag har varit "invigning" av söndagsöppet på stan. Där var Nicke Nyfiken, så självklart var även Hugos kusin Kevin där och kikade. Lite blyg, så vågade inte gå fram till Nicke, men han fick kort på honom iallafall. (Hugo bara sov och sov så han fick aldrig se nån apa.) Fikabuffé hade dom där också, så vi blev kvar ett tag. Har jag alltså varit latte-mamma idag? :O

Hugo sov hela tiden vi var på stan och under promenaden hem. Väl hemma vaknade han och kom på att han var jättehungrig eftersom han varit utan mat så länge. Efter matandet åkte vi till systeryster och har som sagt varit där sen dess.

 Nicke Nyfiken

buskusin Kevin

 Mannen

 en som vanligt sovande Hugo när vi är nånstans :)


Nu ska vi ha lite mys i soffan innan det är dags att sova. Gonatt!

Av justmejustnow - 29 oktober 2011 20:45

Kom just hem från coop. Fick med mig hela familjen på promenad ikväll. Alla två. :P

Det var skönt som vanligt att vara ute och gå, såhär kan vädret gärna få vara framöver. Jag längtar INTE till kallvintern! Man skulle inte ha bott här i norrland den här tiden på året. Egentligen kanske inte i sverige över huvudtaget, kanske i Australien? ;)


Inatt sov vi hos min mams och paps, för Mannen var på fotbollsavslutning i svensta. Hugo var supersnäll, sov som en prins. Trodde han skulle förstöra nattsömnen för hela huset men ingen hade hört honom. Härligt! :) Själv sov jag som en prinsessa, som vanligt där hemma. Förstår inte varför jag sover så bra Där, men inte hemma hos mig? :S

Aja, skönt att kunna få sova lite mer ordentligt för en gångs skull. Vi ska dit på halloweenparty nästa helg, då kanske jag får sova lite till?! :D


Nu ska vi se på film och mysa lite.

Av justmejustnow - 27 oktober 2011 18:30

Hugo är så mysig nu när han börjat med sina första jollrande ljud.

Det låter som att han sitter och pratar med sig själv i babysittern,

och när jag kommer dit med kameran så blir han linslus. :)

     You talkin' to me?

Av justmejustnow - 26 oktober 2011 22:00

      

   

     

Av justmejustnow - 25 oktober 2011 10:00

Först, innan jag glömmer det:

Svara gärna på veckans fråga här till höger! -->

Igår kväll tog lilla familjen en vagnpromenad i Marielund/Odenskog. Det blev en hel timme i bra tempo.

Förutom dessa två långa vagnpromenader som jag nu tagit senaste veckan så tog jag även en promenad själv i torsdags kväll. Då gick jag förbi idrottshallen där F15 hade innebandyträning. Åååh, jag ville hoppa in och vara med! Jag har funderat på att köra dam-DM med dom, men med tanke på matchmotståndet så behöver jag vara rätt så tränad och jag hinner inte bli det. :( Testade att lunka lite igår, men jag vågar inte studsa så mycket pga bäckenet. Har fuskat med bäckenbottenträningen, och bålträningen har jag knappt kommit igång med. :/ Det går inte fort framåt.

Men om bara Hugo är på humör så kommer åtminstone långpromenaderna att fortsätta en stund. Det är såå häärligt att kunna röra på sig! Jag har saknat det så j*vla mycket! Skulle kunna gå flera flera timmar i sträck känns det som. Det är inte ett dugg tråkigt heller. Fast jag får ont i rygg och bäcken efteråt (idag har jag t.ex ont sen gårdagens promenad). :(

Av justmejustnow - 22 oktober 2011 18:30

Idag trotsade vi blåsten och for iväg på fotboll, Hannas J/H-match.

Hon sov över här i natt pga träning sent igår kväll och match idag. Slapp massa åkande fram och tillbaka då.

Hugo sov duktigt i natt, säkert för att vi hade besök. ;) Hugos momma var här på besök häromdagen, då var han lite ledsen men mest bara go då också. Morbror Micke tittade in efter jobbet samma dag, så Hugo blir bortskämd med besök. :)


Ja, så idag var alltså Hugo på sin första fotbollsmatch. :) Jag visste egentligen att han inte skulle frysa, men fjantig som man är så måste man ner i vagnen och känna så fort han gnäller lite. Men hellre att det var för varmt i så fall. Fast näe, han var nog bara hungrig. Blev ju flera timmar utan mat där. :(


"Tack vare" dagens väder fick jag chansen att testa mitt nya underställ. :) För första gången i mitt liv kommer jag i vinter att klä mig i lager-på-lager. Jag som alltid svettats så ovanligt mycket har aldrig kunnat ha så förut, inte utan att hålla på att förgås(!). Jag har endast kunnat ha Ett plagg under vinterjackan (oftast t-shirt). Men lyckligtvis svettas jag inte längre lika mycket som förut, så igår köpte jag mig ett underställ samt en "lager 2"-fleece. Hittade även bland annat en mössa till mig och några småsaker till Hugo.

 

(3 för 2 på KappAhl)

Det var egentligen en fleecetröja/-jacka till Hugo jag var ute efter igår, men nån sån hittade jag aldrig. Men hittar man andra fynd så kan man väl passa på?! ;) Vinterskor borde jag förresten köpa för såna har jag inga, och nya fingervantar behöver jag. Men dessa saker får väl bli nästa vinter eller nåt.. hehe. :P

Apropå shopping så har vi fyndat en babybjörn bärsele plus ett vindöverdrag till den, samt en bumbo babysitter. Mycket billigt paket. :)

 


Igår tog jag och Hugo en liten vagnpromenad som tog sammanlagt 1timme och 25minuter. :O Stannade till utanför Malin en stund, men ungefär en timme traskade vi på iaf. :) Duktiga vi! Sånt vill vi fortsätta med.

Av justmejustnow - 20 oktober 2011 19:00

Mannen sa att han måste börja skärpa sig. Äta bättre och röra sig mer.

Då började jag såklart fundera, jag också..

Jag är inte smal. Jag är inte heller normalbyggd. Jag är grövre. Jag vet det. 

Men efter graviditeten har jag "lyckats" hamna på en siffra jag inte sett på flera flera år, så varför inte passa på att gå ner några nyttiga kilo till? Eller varför riskera att gå upp igen?

Under graviditeten kände jag inget behov av att äta varken godis eller skräpmat - vilket var bra för jag kunde ju inte röra mig! Men senaste tiden har jag varit manisk. Har ätit både dåligt och fel - men fortfarande inte börjat röra på mig. 

Fick därför alldeles nyss en känsla av obehag. Känner mig onödigt tjock och tung.

Jag vill säga att nu blir det andra bullar - och vill kunna mena det för en gångs skull!

Jag skulle inte behöva göra mycket. Bara se till att den maniska perioden av godissug slutar, börja lyfta hantlarna igen samt våga ta mig ut i förvinter-vädret på vagnpromenader. Det är lätt att disciplinen fallerar när det gäller såna här löften till sig själv, därför avstår jag det löftet. But you just watch me..! ;)

Av justmejustnow - 19 oktober 2011 14:15

Igår var en lång dag. Hugo hade varit vaken på natten innan, och därmed även hållit Mig vaken. Därför var han igår nästan konstant kinkig och vägrade sova, och jag var väldigt trött (och blev såklart ännu tröttare av att han var otröstlig).

Idag har det varit tvärtom. Inatt sov Hugo jättebra, och JAG sov jättebra. När vi så vaknade i morse var vi pigga och pratglada. :) Sen har Hugo sovit i vaggan i vardagsrummet mellan dagens mål, och jag har kunnat göra lite av varje.

Nu senast när han vaknade och var hungrig så tog jag upp honom för att mata. Men jag hann knappt sätta mig i soffan förrän han blocksomnade igen, och sov en timme till innan han åter igen vaknade och kom på att han var hungrig. Nu har han varit vaken ett tag, lika nöjd och glad som imorse.

Hittills får dagen fem pussar av fem möjliga! ;) 

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards