justmejustnow

Alla inlägg under december 2012

Av justmejustnow - 19 december 2012 20:00


Inget tillfälle är perfekt, så nu får det blir sagt.

 

I sommar blir Hugo storebror!   

Av justmejustnow - 17 december 2012 19:30

Mannen har just åkt på innebandyträning. Innan dess nattade han Hugo, vilket tog några minuter som vanligt. Jag förstår inte hur han gör alltså! Hugo var länge superlätt att lägga för oss båda. Man gick in och la ner honom, sa gonatt och gick ut. Inom 10minuter hade han somnat. Men senaste månaden eller så(?), så har han inte velat sova när JAG lagt honom. Det kan ta upp till 90minuter från att vi gått in till att han blundar. Jag har ändå gjort som vanligt; gått in till sängen och lagt honom och sagt gonatt - men sedan lagt mig i vår säng bredvid (för om jag går ut blir det ännu värre). Men han ska ställa sig upp hundrasjuttioelva gånger, skrika och grina, prata med mig, skratta och försöka få mig att ta upp han. Senaste veckan har dock gått bättre, kanske 15-20min? Fast då har han istället vaknat till flera gånger under kvällarna. Kanske beror det på att han är förkyld och blir täppt och vaknar av det. Men jag tycker han verkar vara på väg ur förkylningen nu, så snart ska det väl rätta till sig.


Det är egentligen mycket som bör vara gjort före jul, både i städväg och annars. Men inte mycket kommer att hinnas med, för jag har inte vetat var jag ska börja och jag verkar hoppas att vissa saker görs av sig självt. Dessutom har jag hakat upp mig på att det ska göras i en särskild ordning, och det är därför det inte händer nåt. För att jämföra: Man lyfter på soffan för att kunna dammsuga under. Sticker man bara in dammsugaren lite snabbt så blir det inte riktigt gjort. Och jag väntar fortfarande på att nån ska komma och lyfta soffan åt mig..



Av justmejustnow - 12 december 2012 08:00

Lussebull-mys framför julkalendern

 

Av justmejustnow - 11 december 2012 13:00

Igår vaknade vi med en liten sjukis, både igår och idag har han varit snorig och hostat en del. Och imorse kom frukosten upp, så jag blev rädd att han skulle ha magsjuka. Men inget annat tyder på det, och han leker och verkar pigg trots att han sovit dåligt. Har inte kräkts nåt mer heller, så jag vetti tusan varför det hände den gången.


Idag kom en bekräftelse på att vi fått dagisplats. :)

I brevet står bl.a "Om ni inte är intresserad av platsen meddela barnomsorgsförmedlingen omgående." och "Kontakta rektor för information och inskolning." Inget konstigt alls. Det som däremot är konstigt, är att vi för ca en månad sedan fick ett liknande brev där det stod att vi fått plats på en annan förskola, en som barnomsorgsförmedlingen visste att vi skulle iväg och titta på men aldrig sagt att vi ville till. Ändå stod i brevet tillochmed dag och tid för inskolning(?), vilket för övrigt var redan måndagen därpå! Nu är ju jag ny i förskolevärlden, men visst vill man väl ha några fler dagar på sig att förbereda sig inför detta? Aja, vi tackade ju hursomhelst nej då, och var även nära att bli utan plats över huvudtaget i januari. Men som tur var så tackade någon annan nej till förskolan vi ville in på och vi fick platsen, så det löste sig. :)


Nu måste jag ge lite uppmärkamhet till min lille snoris, för han springer just nu malligt fram och tillbaka i soffan och tror att han ska få hålla på så. Enter mom! ;)

Av justmejustnow - 5 december 2012 20:00

Jag ska baka inför jul. Eller inför denna månad, för jag gissar att jag ändå ätit upp det innan julafton :)

Knäck, kola och chokladpraliner står överst på listan. Förutom pepparkakor såklart. Fast jag har inte bestämt mig för om jag ska göra vanliga eller ett pepparkakshus. Eller nåt annat. En innebandyplan? ;)

Vet dock inte när bakningen ska hinnas med. Det är innebandy varenda vardagskväll, och helgerna blir fort upptagna trots att man först haft tomt schema. Äh, tid finns. Men det måste vara då Hugo somnat - men innan jag själv håller på att somna i soffan.. ;)


Hugo har fått förskoleplats från januari. Yes. Längtar! Eller, det jag menar är att Hugo nog längtar efter att få vara i sin rätta miljö - bland andra vilda barn. :) Och ja, jag längtar efter att få plugga igen. Nä, nu tog jag i för mycket haha. Men jag längtar efter den egna vardagen, där jag får göra det som är viktigt för Mig. Hoppas man känner likadant i januari.. :)


Nu ska jag fortsätta frysa i soffan under täcket med tjocksockarna på. (väggen "läcker", så trots extraelement blir det skitkallt när man slappnar av i vardagsrummet på kvällarna.)

Av justmejustnow - 2 december 2012 08:45

Gröten är intagen (Hugo fullkornsgröt, jag risgröt) och pappan har vaknat.

Nu är det dags för adventsmys med lussebulle och varm choklad framför julkalendern. :)


Senare idag ska jag och Hugo gå på pappis match. Idag håller vi alla tummar för att dom vinner.

Innebandymässigt har det varit en intensiv vecka. Många matcher, både dam och herr. Och allt avslutas med en träningsmatch för Hannas J/H-lag ikväll efter Mannens match (om vi nu hinner dit innan den är slut).

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards