justmejustnow

Alla inlägg under april 2014

Av justmejustnow - 11 april 2014 12:00

Jag är mitt i graviditetsvecka 28 och lever livet. I magen är det också någon som verkligen lever runt, kommer inte ihåg att Hugo kändes såhär livlig. Det är gymnastikpass flera timmar i sträck på kvällarna. Kommer vi att få en kvällspigg bebis tro?


Vi var in på KappAhl igår, och precis som alltid nuförtiden så blev jag överförtjust i alla små flickkläder som finns. Om vi får en flicka så är mitt konto j*vligt illa ute med andra ord. :) Även om vi kollat upp könet så kan jag inte riktigt lita på det. Så istället säger jag "blomman". Det låter feminint, kanske, men det bara blev så. Och jag kan inte säga "hen", det låter alldeles för opersonligt. Hugo var "plutten" medan han låg i magen, Love blev "min lilla fjäril" och nu är det "blomman" som sparkar och slåss där inne. :)

 

Magen växer, men är inte så värst stor tycker jag. Jag ser nog större ut än vad jag är, i vissa kläder. Därför försöker jag oftast ha tighta tröjor, ser bättre ut då faktiskt. Finns dom som börjar få det jobbigt med magvikten den här tiden i graviditeten, själv har jag inga som helst problem med det. Och jag ligger gärna och sover med magen snett ner i madrassen och övre benet uppdraget, så än är den inte ivägen. :)

Något som däremot ofta gör sig påmint med sitt obehag är sammandragningarna. Senaste två veckorna har jag vissa dagar fått massor under hela dygnet, och de är inte särskilt bekväma. Alltså, de gör ju såklart inte ont eller så - men jag måste oftast stanna upp med det jag gör. T.ex så har jag många gånger behövt stanna och stå still bara på väg ut till bilen. Ser säkert skitdumt ut haha. På väg till dagis kan jag hinna få 3 stycken fastän det bara är några minuters gångväg. Att jogga kan jag alltså glömma från och med nu, fast jag har inget behov av det ändå - ser säkert skitdumt ut det också. :)

Sån här frekvens och intensitet hade inte sammandragningarna när jag väntade Hugo, varken såhär tidigt eller senare om jag minns rätt? Men ja, det är skojigt att jämföra..

 

Ja, annars är då allt bra med oss. Jobb, plugg och dagis hela dagarna fram till midsommar. Sen tar vi semester och väntar på bebis. ;)

 

ciao.

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards