justmejustnow

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

sjukt jobbig natt för lillen

Av justmejustnow - 5 maj 2012 08:30

Halv fyra inatt hade Hugo redan vaknat typ hundra gånger och snörvlat och hostat, och varje gång hade jag hoppat upp för att se så han inte kvävdes eller nåt (?). Så jag puttade på Mannen och bad honom att ta resten av uppvaknadena, vilket han är alldeles för snäll för att säga nej till. Och dessutom tog han då med sig Hugo ut till soffan och jag lyckades få 2½timmars sömn innan jag tog över igen. Nu sitter jag och en gnällig Hugo i vardagsrummet och låter pappis sova.


Så mycket som min älskling gör för oss så vill jag kunna ta Hugo varenda natt och varenda tidig morgon resten av livet. Och för alla de gånger då Mannen åker längre bort och jobbar och missar tid med Hugo, så förtjänar han att få vara utvilad och bl.a orka umgås med Hugo när han väl är hemma. Och rättvist borde väl vara att; eftersom han gör mycket mer så borde han få mer sömn. För att orka ta hand om Hugo när Mannen är borta så behöver ju även jag sova - såklart - men jag brukar inte ofta känna att jag behöver mer sömn, så jag är dum och orättvis när jag ber om det.. :( 

Fast nu när Hugo är sjuk så var antagligen inte heller mina 2½timmar tillräckliga för att orka med helgen på bästa sätt. Mannen måste nämligen tyvärr jobba både idag och imorn, så ingen av oss hinner väl riktigt vila upp sig, vilket man i normala fall gör under helgen (hoppas jag?). :(

Känner mig oförskämt pigg ändå just nu, hehe.


Hugo hade iaf 38,0 nu på morgonen (bättre än igår alltså), snorandet och hostandet låter bra så länge han inte ligger ner. Det är ju skönt iaf. Men natten var jobbig för honom och det förstår jag. När man själv är sjuk så drar man sig ju för att lägga sig för man VET att det blir tyngre. Hoppas det går över fort!

 
 
Suzanna

Suzanna

5 maj 2012 11:42

Hej!! Vad trevligt att du skrev i min blogg, för nu hittade jag hit - igen då =). Hoppas Hugo mår bättre! Här är det rossligt men ingen feber och en annars pigg liten dam. =)

Hoppas ni får en bra dag och att solen skiner hos er!

http://suzidus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av justmejustnow - 13 februari 2016 21:00

Idag var vi i en gymnastiksal storlek större, och jag hade planerat att hinna med flera olika saker på de 90minuter vi hade. Efter lite uppvärmning blev det först Dopp-boll. Därefter en stunds (förenklad variant av) skeppsbrott som jag och Mannen rod...

Av justmejustnow - 7 februari 2016 21:00

Dessa aktivitetstillfällen vi börjat med på helgerna kallar jag för Familjepass, trots att även några vänner blivit inbjudna. För dessa tar ju givetvis med sig SIN familj för lite gemensam motion, lek och sport - så "Familjepass" blir som rätt benämn...

Av justmejustnow - 30 januari 2016 21:00

Tack familj och vänner för ett eftermiddagspass i innebandyhallen! Inför detta pass bokades en större hall än sist, då det väntades komma fler - och nog var vi fler alltid! TRETTIOEN (31!!) personer var vi, sååå roligt!! Då är ALLA medräknade, t.ex...

Av justmejustnow - 26 januari 2016 11:00

Intresset av teckenspråk råkade infinna sig igen efter flera år, så nu pluggar jag lite sånt. Idén kom i samband med att vilja få Ebba att sluta gnälla och peka så fort hon vill något, för man förstår ju inte alltid vad hon menar. Istället tänkte jag...

Av justmejustnow - 25 januari 2016 12:00

  1 - 10 april 2015        11 - 16 november 2015 2 - 20 april 2015 12 - 18 november 2015 3 - 8 maj 2015 13 - vecka 2 2016 4 - 25 maj 2015 14 - vecka 3 2016 5 - 3 juni 2015 15 - vecka 5 2016 6 - 14 juli 2015...

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards