justmejustnow

Alla inlägg under februari 2016

Av justmejustnow - 13 februari 2016 21:00

Idag var vi i en gymnastiksal storlek större, och jag hade planerat att hinna med flera olika saker på de 90minuter vi hade. Efter lite uppvärmning blev det först Dopp-boll. Därefter en stunds (förenklad variant av) skeppsbrott som jag och Mannen roddade ihop lite snabbt innan alla kom. Då det skulle passa även de minsta så blev det inte så svår bana, kanske inte så jätteroligt för de äldre men jag hörde några skratta ibland iallafall hihi. Sedan körde vi några stafetter medan Mannen fixade i ordning för lite innebandy sista kvarten.

Då vi märkte att ingen skulle ha hallen direkt efter oss så körde vi en stund till, för vi visste PRECIS vad vi ville göra: Madrass-tävling! Vi delade in oss i två lag och ställde oss mot ena kortväggen av gympasalen, fick en varsin liten madrass framför köerna och så sprang vi. En och en skulle vi springa och hoppa upp på madrassen så att den åkte iväg mot andra änden av salen, när madrassen stannat sprang personen tillbaka till kön för att växla med nästa som då fick springa lite längre och hoppa på madrassen så att den flyttade sig bortåt. Första madrassen som tog i mot andra väggen vann. Sedan körde vi två&två. Skitkul ju! :)


Jag hoppas alla uppskattar dessa Familjepass. Att röra på sig är viktigt, och tillsammans blir det roligare. I min familj träffas vi annars bara och typ fikar. Detta blir en sååå bra grej att träffas och göra istället. Fler såna tack!


Men jag skulle ha behövt tips på vad man kan ha för aktiviteter i en gymnastiksal som både vuxna och 4åringar kan göra, för annars blir det samma samma varje gång..

Av justmejustnow - 7 februari 2016 21:00

Dessa aktivitetstillfällen vi börjat med på helgerna kallar jag för Familjepass, trots att även några vänner blivit inbjudna. För dessa tar ju givetvis med sig SIN familj för lite gemensam motion, lek och sport - så "Familjepass" blir som rätt benämning ändå tycker jag.. Men nog om namnet.


Idag var vi i en mindre hall igen, 14st närvarande från äldst till krypande yngst. :)

Uppvärmningen blev Kramkull (lätt och uppskattat av stor som liten) som följdes av lite stafetter. Ni vet, springa upp till en kon å tillbaks, klappa till nästa i laget som springer. Vi sprang framlänges, baklänges, kräftgång, hoppade jämfota och avslutade med en lång variant där man hämtar upp en efter en (per springrunda) i sitt lag och sedan lämnar av en efter en igen.

Sedan körde vi innebandy, som tidigare, men för att inte bli urless på innebandy så ordnade jag en tävling sista halvtimmen. Man körde två och två för pådrivandets skull, men tanken var bara att få lite puls och (om man ville) försöka slå sig själv i en andra omgång genom att någon tog tid på en. Det var uppskattat tror jag, dagens aktiva deltagare ställde då upp på det iallafall. haha.

Tävlingen bestod av att springa slalom genom koner, sätta boll i basketkorg, snabbt under och sedan över en bom, springa en sträcka framochtillbaka med ärtpåsar tills de var slut, springa bort till ett hopprep och hoppa 10 snabba, och sist in i mål. De som tävlade mot sig själv lyckades slå sin tid i andra försöket (utom jag, men i andra försöket var mitt enda mål att vinna över min älskade, men långsammare, bättre hälft!). Kul att se att alla ville ta i och köra slut på sig, även om detta bara gällde ca en minut.

Men detta var bara första gången... moahahahahaaa  ;)

Tidigare månad - Senare månad

Mina hjärtan

Hugo 110830

Ebba 140619

Mannen i mitt liv

 

Väder Östersund

Kategorier (antal inlägg)

Senaste inläggen

Arkiv (antal inlägg)

Kalender (inlägg markerade)

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016
>>>

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards